Sekolah!




Err pasal apa tadi? Ha ya,pasal Sekolah.

Tempat yang paling teman tak gemo. Walaupun aku tak suka pergi sekolah, kadang-kadang aku takut nak ponteng. So, aku pergi sekolah lah dengan redo. 

Sampai ada satu tahap, aku bangun pagi pun rasa nak nangis, tapi tak keluar air mata. Jerit je lah dalam hati. Sebab ape aku rasa nak nangis? nak menjerit? Sebabbbbbbb malas nak hadap cikgu. Tapi nak jumpa kawan. 

Aku selalu bangun pukul 6:10. Lagi pun sekolah dekat.

Set Alarm 6:10, paling teruk la emm aku bangun dalam pukul 6:45 haaa tu lagi rasa nak menangeh! 


Tu cerita masa zaman sekolah menengah..


START!!

My first school at Tadika Perpaduan Bagan Datoh (Bagan Datuk) 
( 2004 - 2005 )


 
Ni la first time aku masuk sekolah. With Teacher Azura Kahar.
Budak Indian sebelah tu,belum ape lagi kau dah pakai uniform sekolah rendah kenapa beria.

Hee tak nangis pun masuk sekolah.

Now tadika ni dah runtuh :( Sebab pekan Bagan Datuk dalam proses pembinaan Waterfront.


Next, setelah berhempas-pulas di alam tadika 😂, mesti lah masuk sekolah rendah. 

Sk Bagan Datoh (Bagan Datuk)
( 2006 - 2011 )

Tadaaa! Sekolah yang tak berapa hebat ni 

Tak hebat pun,tapi seronok baii. Sekolah rendah kita orang la yang moden sikit dari pada sekolah lain masa kat Bagan Datuk hahah. Means,sekolah yang paling dekat dengan Pekan utama :)

Seriously, aku rindu nak masuk dalam ni. Habis je aku sekolah rendah,aku tak pernah masuk dah. Nak tengok kelas,nak tengok kantin,nak tengok pss, nak masuk tandas, nak masuk bilik sains, nak masuk surau, bilik wuduk dgn bilik J-QAF ya ALLAH  Teringin jugak nak jumpa cikgu-cikgu. 


Lepas makan kat kantin,selalu ajak member masuk dalam ni. Sebenarnya tak ada apa pun dalam tu. Tapi dah rasa seronok cangatt!

Pernah gaduh? Pernah buat hal?
Tak kot. Aku tak ingat. 

Tapi kat sini,cikgu yang buat hal dengan aku.

Masa darjah 1, Benda yang paling aku ingat.

Cikgu putaq telinga aku sampai berdarah. Tak ke bangang nama nya. Balik rumah merah tudung🤣🤣
Buat hal la cikgu tu! Aku cuma.. sembang jer... (Hahah) Tapi ada cara lain kan kalau nak punish student. Em too bad ☹️




Bila balik ni lah pondok yang aku duduk. Tunggu abah / ibu ambik  
Sambil tunggu, aku beli la jambu ke ais krim ke. Dulu 50kupang satu. Tu kadang-kadang kalau rasa kaya sikit aku bayar je RM1.00 

UPSR result macam mana? 

Alhamdulillah semua A.. tapi math je C. 
Cantek ah tuu. dah dah 



"Budak acah-acah dah besar;budak sekolah menengah!!"
MULA KANN!!

Aku sekolah di SMK Seri Muara Bagan Datoh (Bagan Datuk)
( 2012 )

Ni sekolah mengengah aku yang first. Mesti lah best. Sebab jumpa balik kawan-kawan masa sekolah rendah.

kat SEMESRA ni ada 3 kelas je. he aku dapat kelas number 2.

tapi malang nya, nama student kena rombak. Aku kena campak masuk kelas last!

Em aku kecewa. Teruk sangat ke aku ni? 

Aku seronok sekolah kat sini, ye la, adik beradik aku semua sekolah sini dulu.

Bila cikgu tanya nama sapa? "Rose Shamimie" cikgu pun "kalau nama 'rose' ni mesti anak polis tu" . "Alah kakak-kakak dgn abang kamu cikgu kenal. Semua nama depan Rose" ye cikgu ye cikgu ye betul cikgu ye saya..

Dalam seronok-seronok tu, 6 bulan je aku kat sini,kena lah pindah ke Teluk Intan. Yup,sebab abah dah pencen.

MESTI LAH NANGIS TINGGAL KAN KAWAN DARI TADIKA DENGAN SEKOLAH RENDAH DULU.. depa sayang aku tau😂 Macam-macam hadiah depa bagi sebelum aku tinggal kan Bagan Datuk. Terima Kasih Ain,Rabiah,Nureen,Diana,Atikah,Nuri Anati,Ikin 


Ain Natasya : @asyaaaaaienn
Rabiah : @nor.rabiah
Nureen : @nabilanureen
Iken : @eqinnnnn_
Nuri Anati : @nuri.anati.nasuha


Seterusnya, aku mula kan di tempat baru ;


SMK Raja Muda Musa Teluk Intan
( 2012 - 2016 )


Semaja..

S : Semarak 
E : Episcia 
M : Melati
A : Anggerik 
J : Jasmin
     A : Alamanda 
 

2012 : Aku dapat masuk kelas SEMARAK

Jadi,masa tu aku pelik. "Aik ni kan kelas nombor 1, asal masa sekolah lama aku kene tendang masuk kelas hujung?" emmmmm
Aku dalam kelas SEMARAK selama 3 tahun ;) Form 1,2 & 3

Naik form 4 & 5 aku masuk kelas ANGGERIK. Aku ambil aliran sastera,seni.

So, sesuai lah dengan aku. 

Ini kalau cerita dari mula sampai akhir, mampuih. Sokay. Nanti aku akan buat throwback story :)


Sekolah paling last 

SMK Sultan Abdul Aziz Teluk Intan
( 2017 )

Ni sekolah aku masuk masa form 6. Em agak menarik. Aku suka sekolah Sultan. Luas pun luas,cikgu pun sporting, , student pun sangat okay. tapi kantin dengan koop takleh lawan sekolaah aku. Makanan macam kenduri. Tapi yg teruk nya sekolah aku banyak juai fastfood😂  tu yang suka tu.
Kejap je dan aku quit. Sekian 


Apa akan jadi "masa depan" aku?...

Comments

Popular Posts